تست هوش/راز موفقیت/سخنان بزرگان/عاشقانه/و...

جمعه 29 / 3 / 1391برچسب:, :: 3:38 بعد از ظهر :: نويسنده : Alireza
دروغ بدترین گناه. دروغ مادر تمام گناه ها.

دروغ مثل یه شعله می مونه که ذات راستی و پاکی آدم رو از بین می بره. 

دروغ باعث تباهی میشه. 

وقتی یک ماجرا برای انسان پیش می یاد که دوست نداره کسی از نزدیکانش بدونه به وی دروغ می گه. اما آیا پشتش رو هم فکر کرده؟ فکر کرده که با دروغ اول دروغ های بعدی هم پشتش هست؟

اما اگه از همون اول راستشو بگه سبک می شه، دیگه راحت می شه.

من خیلی وقته که فهمیدم راستشو بگی هیچ وقت دردسر نمی کشی اما دروغ بگی دردسر داره.

ترک دروغ به ناخودآگاه باعث ترک دیگر گناه ها هم می شود.


روزی کسانی نزد پیامبر گرامی اسلام(ص) آمدند. با خجالت فراوان گفتند یا رسول الله ما شراب می خوریم، دروغ می گیم، دزدی هم می کنیم. حالا کدام یک بدترین آنها هستند تا ما آنرا ترک کنیم.

پیامبر گفتند: دروغ را ترک کنید.  هر روز نزد من آیید و گزارش کارتان را بگویید.

آنها با خود می گفتند که باید به پیامبر راستش را بگوییم. اگر بگیم شراب خورده ایم که زشت است و ناراحت می شود اگر بگیم شراب نخوردیم که دروغ است، پس اصلا شراب نمی خوریم. 

باز می گفتند اگر بگیم دزدی کردیم که زشت است و ناراحت می شود همان بار اول به زور گفتیم که ما دزدی می کنیم. اگر هم بگیم دزدی نکردیم که دروغ است، پس اصلا دزدی نمی کنیم.

اینگونه شد که آنها با ترک دروغ شراب و دزدی را هم ترک کردند.

پس دروغ پایه دیگر گناهان است. دروغ بدترین گناهان است. 

شنیدی می گن دروغگو دشمن خداست؟



سه شنبه 28 / 3 / 1391برچسب:, :: 5:14 بعد از ظهر :: نويسنده : Alireza

بهترین بندگان خدا

امام رضا (ع) می فرمایند: بهترین بندگان خدا 5 ویژگی دارند.

1. وقتی کار نیکی انجام می دهند شاداند و خرسند

2. وقتی کار ناشایستی و گناهی انجام می دهند نگرانند و استغفار می کنند

3. وقتی که به آنان [از جانب خدا] چیزی داده شود[چه بد و چه خوب] شکرگزارند

4. وقتی گرفتار بلا می شوند صبوری زیادی دارند

5. وقتی خشمگین می شوند عفو و کظم غیظ* می کنند


*= کظم غیظ  یعنی فرو خوردن خشم



دوری شیطان از ما

اگر می خواهید شرّ شیطان به شما نرسد، اگر می خواهید که مکر شیطان بر شما اثری نداشته باشد، اگر می خواهید که شیطان از شما دور شود و اگر می خواهید به سعادت و رستگاری برسید هر روز صبح که بیدار می شوید پیش از اینکه حتی بلند شوید بگویید :أعوذ بالله من شرّ الشّیطان الرّجیم.


درمان درد خطرناک حسادت

اگر در وجودتان حسادتی احساس می کنید برای درمان آن اقدام کنید:

1. سوره ی فلق بخوانید

2. بر محمد و آل محمد صلوات بفرستید

3. بگویید ماشاءالله

4. بگویید لا حول و لا قوّة الاّ بالله العلی العظیم

5. به آنچه نزد دیگران است طمع نداشته باشید [برای این اصلا به دارایی دیگران دقت نکنید و بی توجه باشید.]

سه شنبه 28 / 3 / 1391برچسب:, :: 5:14 بعد از ظهر :: نويسنده : Alireza
این را بگویم که من نمی دانم این روایت از چه کسی است من فقط یک کتابچه ی قرآن دارم که پشتش این رو نوشته.

سفارش امام زمام زمان(عج) به آیت الله العظمی:

خواندن سوره ی یس(یاسین) بعد از نماز صبح، سوره ی نبأ بعد از نماز ظهر، سوره ی عصر بعد از نماز عصر، سوره ی واقعه بعد از نماز مغرب، سوره ی ملک بعد از نماز عشاء.


به نظر من باید این چیز را در تمام مسجدها گسترش داد. صددرصد هم ثواب بالاتری دارد.

سه شنبه 28 / 3 / 1391برچسب:, :: 5:14 بعد از ظهر :: نويسنده : Alireza
ای دل اگر عاشقی در پی دلدار باش بر در دل روز و شب منتضر یار باش دلبر تو دایما بر در دل حاضر است رو در دل بگشای حاضر و بیدار باش دیده ی جان روی او تا بنبیند عیان در طلب روی او روی به دیوار باش ناحیت دل گرفت لشگر غوغای نفس پس تو اگر عاشقی عاشق هشیار باش نیست کس اگه که یار کی بنماید جمال لیک تو باری به نقد ساخته ی کار باش در ره او هرچه هست تا دل و جان نفقه کن تو به یکی زنده ای از همه بیزار باش گر دل و جان تو را در بقا آرزوست دم مزن و در فنا همدم عطار باش عطار
دو شنبه 27 / 3 / 1391برچسب:, :: 5:31 بعد از ظهر :: نويسنده : Alireza
یه عزیزی مطالبی واسم نوشته که من قسمت اندکی از این مطالب زیبا رو گذاشتم اینجا که بخونید. {هیچ چیز را پیشبینی نکن که بر اساس خواسته ی انسان پیش نمیرود. برای انسانهای بزرگ بن بست وجود ندارد،زیرا بر این باورند که یا راهی خواهم یافت و یا راهی خواهم ساخت. آنکه با زندگی می سازد میبازد، با زندگی نساز بلکه زندگی را بساز} لطفا نظر بدید.
یک شنبه 26 / 3 / 1391برچسب:, :: 10:18 بعد از ظهر :: نويسنده : Alireza
در مهدکودک های ایران 9 صندلی میذارن و به 10 بچه میگن هرکی نتونه سریع برای خودش جا بگیره گرگه و. ... ادامه بازی.بچه ها همو هل میدن تا خودشون رو صندلی بشینن. با این بازی ما از بچگی به کودکان خود آموزش میدهیم که هرکی باید به فکر خودش باشه. در مهدکودک های ژاپن 9 صندلی می ذارن و به 10 بچه میگن اگه یکی رو صندلی جا نشه همه باختین.لذا بچه ها همه سعی خودشونو میکنن و همو طوری بغل میکنن که کل تیم 10 نفره رو 9 تا صندلی جا بشن و کسی به صندلی نمونه. بعد 10 نفر رو 8 صندلی،بعد 10 نفر رو 7 صندلی و همین طور تا آخر. با این بازی اونا به بچه هاشون فرهنگ همدلی وکمک به همدیگر رو یاد میدن.
1- روزانه 10 تا 30 دقیقه به قدم زدن بپردازید، و در این حین لبخند بزنید. این برترین داروی ضد افسردگی ست. 2- حداقل 10 دقیقه در روز با خود خلوت کنید 3- با استفاده از ویدئو برنامه های تلویزیونی آخر شب و مورد علاقه تان را ضبط کنید، و خواب بیشتری کنید. 1- روزانه 10 تا 30 دقیقه به قدم زدن بپردازید، و در این حین لبخند بزنید. این برترین داروی ضد افسردگی ست. 2- حداقل 10 دقیقه در روز با خود خلوت کنید 3- با استفاده از ویدئو برنامه های تلویزیونی آخر شب و مورد علاقه تان را ضبط کنید، و خواب بیشتری کنید. 4- صبحها که از خواب بیدار می شوید اینجمله را کامل و تکرار کنید: « امروز قصددارم....» 5- با سه Eزندگی کنید؛ Energy(انرژی)، Enthusiasm(شوق)، Empathy(فهم و همدلی با دیگران)، و همینطور با سه Fیعنی Faith(ایمان)، Family (خانواده) و Friends(دوستان). 6- امسال بیشتر از سال پیش به تماشای فیلمهای عمومی (مناسب برای تمام سنین)، بازی با دوستان و خواندن کتاب بپردازید. 7- زمانی را به مراقبه و نیایش اختصاص دهید. اینها سوخت روزانه برای انجام زندگی پر مشغله مان را فراهم می کنند. 8- با افراد بالای 70 و زیر 6 سال اوقات بیشتری صرف کنید. 9- وقت بیداری بیشتر رویا ببینید. 10- از غذاهایی که از گیاهان و درختان بار می آیند بیشتر مصرف کنید، و ازآنها کهدر کارخانه ها تولید می شوند کمتر. 11- مقداری چای سبز و مقادیر بسیار فراوان تری آب بنوشید. ایدا اریزا (نوعی زغال اخته آبی رنگ)، غذاهای دریائی، گل کلم، بادام و گردو و خشکبار مصرف کنید. 12- تلاش کنید هر روز حداقل سه نفر را به لبخند وادارید. 13- از خانه گرفته تا داخل ماشین و روی میز کار همه را مرتب و تمیز کنید، بگذارید انرژی تازه ای وارد زندگیتان شود. 14- انرژی پرارزشتان را بر سر شایعه سازی، هیولاهای انرژی خوار، مسائل مربوط به گذشته، افکار منفی و یا آنچه بدان کنترل ندارید هدر ندهید. در عوض انرژیتان را صرف همین لحظه مثبت اکنون کنید.

ادامه مطلب ...
دو شنبه 13 / 3 / 1391برچسب:40نکته برای زندگی بهتر,روانشناسی,بهتر زیستن,, :: 5:13 بعد از ظهر :: نويسنده : Alireza
نه خوب است و نه بد؛ فکر ماست که از آن خوب یا بد می سازد. ویلیام شکسپیر ------------------------------ زندگی به اندازه یک داستان تکراری که گوش گنگ مرد خواب آلود را می آزارد خسته کننده است.ویلیام شکسپیر ------------------------------ مثل امواج که به سوی ماسه های ساحل شتابانند لحظات ماست که برای رسیدن بهپایان بی­قرارند. ویلیام شکسپیر ------------------------------ ای خدا، ای خدا! تا کی اسیر پلیدی [ناشی از] دروغ بمانیم. ویلیام شکسپیر ------------------------------ عشق جوانتر از آن است که بداند وجدان چیست. ویلیام شکسپیر ------------------------------ دختران هیچ نمی خواهند جز شوهر و وقتی به دست آوردند همه چیز می خواهند. ویلیام شکسپیر ------------------------------ هر که سرگیجه دارد فکر می کند دنیا دور خودش می چرخد. ویلیام شکسپیر ------------------------------ آدم ها پنجره را به روی طلوع خورشید می بندند. ویلیام شکسپیر ------------------------------ غرورم با ثروتم از دست رفت. ویلیام شکسپیر -----------------------------

ادامه مطلب ...
پنج شنبه 11 / 3 / 1391برچسب:سخنان بزرگان,سخنان زیبا,سخنان شکسپیر,, :: 9:11 قبل از ظهر :: نويسنده : Alireza
چهار قاشق غذا خوری از سس گوجه فرنگی دارای همان مقدار مواد مغذی است که داخل یک گوجه فرنگی رسیده وجود دارد. جویدن آدامس در حین پیاز پوست کندن ،باعث می شود که اشک از چشمان جاری نشود. هر ساعت خراب یا خوابیده ، دست کم روزی دو مرتبه زمان را درست نشان می دهد. 96درصد از وزن خیار را آب تشکیل می دهد. مخترع صندلی الکتریکی یک دندانپزشک بوده است. الماس داخل اسید نیز حل نمی شود . تنها چیزی که می تواند الماس را از بین ببرد گرما و حرارت شدید است. اثر انگشت جنین انسان در ماه سوم بارداری مادر شکل می گیرد. ماه کامل ، 9مرتبه درخشانتر و پرنورتر از ماه نیمه است. تخم مرغ کاملا پخته به چرخش در می آید ، در حالی که تخم مرغ خام یا عسلی نمی چرخد. انسان هایی که کمبود خواب دارند زود تر از افرادی که دچار مشکل گرسنگی هستندمی میرند پس از ده روز بی خوابی مرگ به سراغ افراد می آید ، در حالی که چندین هفته به طول می انجامد تا گرسنگی انسانی را از پای در آورد. اگر شبها یک چهارم سیب زمینی خام را داخل کفشها قرار دهید چرم نرم میشود و روز بعد تمیز خواهد بود و بویی خوب می دهد. بررسی های جدید نشان می دهد که وقتی مردها گرسنه هستند تمایل زیادی به خوردن مواد غذایی شور و چرب از خود نشان می دهند در حالی که زن ها در حین گرسنگی ، تمایل بیشتری به خوردن شکلات دارند.

ادامه مطلب ...
جمعه 10 / 3 / 1391برچسب:نکات جالب علمی,دانستنی,دانستنی های علمی,, :: 6:50 بعد از ظهر :: نويسنده : Alireza
درباره وبلاگ

به وبلاگ خودتون خوش اومدید!
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان داستان های طلایی و آدرس goldstorys.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 116
بازدید ماه : 339
بازدید کل : 33717
تعداد مطالب : 114
تعداد نظرات : 29
تعداد آنلاین : 1